Informácie pre rodičov
8.6.2015
Výstupný test z matematiky
Na výstupný test je nutné zopakovať:
pamäťové sčítanie a odčítanie do 100 ( aj s prechodom cez základ 10 napr. 45+39, 71-38...)
porovnávanie čísel
okienkové príklady ( napr. 45 + ___ = 98)
jednoduchá slovná úloha
písomné sčítanie a odčítanie
rysovanie úsečky danej dĺžky, body, ktoré patria alebo nepatria úsečke
28.5.2015
Domáce úlohy
Nie som spokojná s písaním domácich úloh, hlavne zo slovenského jazyka. Pri samostatnom tvorení viet si deti uľahčujú prácu, tvoria krátke, málo zaujímavé vety. Nedbajú pri tom na úpravu a ani na správny pravopis - domáce úlohy sú plné pravopisných chýb. V mnohých prípadoch domáce úlohy nie sú skontrolované! Dnes som dala mnohým žiakom domácu úlohu prepísať. Pokiaľ sa písanie domácich úloh nezlepší, budem každú z nich klasifikovať podľa klasifikačného poriadku stupňami 1 až 5.
21.5.2015
Krátka kontrolka z matematiky:
Zopakovať sčítanie a odčítanie dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10, aj okienkové príklady
20.4.2015
Kontrolná práca zo slovenského jazyka
Vo štvrtok píšeme kontrolnú prácu zo slovenského jazyka. Je nutné zopakovať:
- písanie de,te,ne,le,di,ti,ni,li v slovách
- delenie slov na slabiky
- písanie i,í alebo y,ý po tvrdých a mäkkých spoluhláskach
- triedenie a pomenovanie hlások ( napr. č- mäkká spoluhláska)
- zaradenie slov podľa počtu slabík ( nar.: Ema - dvojslabičné, ten- jednoslabičné..)
- samostatné tvorenie slov na základe počtu slabík ( napr. : Doplň do vety jednoslabičné slovo: Mama kúpila v obchode.....)
- určovanie počtu slov vo vete
9.4.2015
Kontrolná práca z matematiky
Zajtra budeme písať kon.prácu z matematiky. Zopakovať:
- sčítanie do 100 s prechodom cez základ 10
- jednoduchá slovná úloha
- okienkové príklady
- postupnosť čísel
18.3.2015
Kontrolná práca z matematiky
Vo štvrtok budeme písať kontrolnú prácu z matematiky. Zopakovať: pripočítavanie a odčítavanie celých desiatok
okienkové príklady
číselný rad- postupnosť
slovná úloha
3.2.2015
Kontrolná práca z matematiky
V piatok budeme písať kontrolnú prácu z matematiky, o ktorej som už rozprávala na triednom zasadnutí.
Nutné je zopakovať: číselný rad do 100 ( zoradzovanie čísel podľa veľkosti, porovnávanie čísel)
rozklad čísel na desiatky a jednotky
sčítanie a odčítanie celých desiatok a jednotiek ( 50+ 6, 78 - 8), aj okienkové príklady
jednoduchá slovná úloha
rozkreslenie danej sumy ( napr. nakresli, akými bankovkami alebo mincami možno zaplatiť 56 eur)
Do školy je nutné priniesť Pracovný zošit č.2 !
3.12.2014
Kontrolná práca z matematiky
V piatok budeme písať kontrolnú prácu z matematiky zameranú na opakovanie tematického celku: Sčítanie a osdčítanie do 20 s prechodom cez základ 10.
Je preto potrebné s deťmi zopakovať: numerické príklady ( 5+ 8, 13 - 9..... )
viacnásobné sčítanie a odčítanie ( 4 +7 - 5 )
okienkové príklady ( 9 + ___ = 17 )
jednoduchá slovná úloha ( napr. : Rudko mal 12 hrušiek, 7 dal Ferkovi. Koľko hrušiek mu zostalo? )
Pri slovnej úlohe je nutné urobiť zápis, zostaviť a vypočítať príklad a sformulovať odpoveď.
rysovanie úsečiek ( napr. : Narysuj úsečku CD. Narysuj bod A, ktorý leží na úsečke a bod B, ktorý na úsečke neleží )
3.10.2014
Sčítanie a odčítanie do 20
V rámci preberaného učiva sme začali sčítavať dve čísla pomocou rozkladu. Dnes sme písali päťminútovku a zistila som, že niektoré deti tento postup neovládajú. Je preto nutné doma deťom postup ešte raz zopakovať a sčítanie pomocou rozkladu precvičiť, aj napriek tomu, že dieťa používa pri sčítavaní iný postup.
9.10.2014
Pomôcky na výtvarnú výchovu
Po dnešnej hodine výtvarnej výchovy Vás musím upozorniť na tieto nedostatky: niektorým žiakom chýbajú nožnice a okrúhle štetce č.8, niektorí žiaci majú čínske vodové farby ( nefarbia) a čínske štetce ( púšťajú štetiny). Prosím Vás o doplnenie, prípadne výmenu pomôcok.
9.11.2014
Leonardo kocúr z ulice
V piatok si deti kúpili knihu Leonardo kocúr z ulice. Dohliadnite prosím na to, aby knihu nosili stále v utork do školy a prečítali si zadanú časť príbehu.
Aj keď pri hodnotení kladiem väčšií dôraz na čítanie s porozumením, precvičujte doma aj techniku čítania.